Přihlášení

Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.

Rychlé info

Pro přidání zprávy do Rychlého infa, musíte být přihlášeni.

Žádné zprávy.

Navigace

Anketa

Zatím nejsou žádné ankety.
images/

Důvěra v techniku?!?

NovinkyKaždý, i ten již léty ověřený produkt, nabízí nové možnosti, nové, tzv. asistivní technologie. Myšleno je tím nějaké nahrazování osobní péče tou péčí technickou. A můžete se podívat nejen na ty mobily, ale i na pračky, vařiče, televize, osobní automobily, vlaky.

Prostě kam se podíváte, vás čeká nějaká nová technologie, nějaké tlačítko, mluvítko, automatizace, logika ovládání. Jistě to nabízí mnohé možnosti i v oblasti sociální. V pomoci potřebným, kteří potřebují péči, potřebují nějak nahradit vlastní nedostatečnost, neschopnost ze zdravotních důvodů tu či tamto ovládat, zvládat. Je ale ta technika samospasitelná? Vybudujete dobře technicky zajištěný systém pro takovou pomoc. Ale co s tím. Jak ty potřebné přesvědčíte, že jim to pomůže, že to neobtěžuje, není to „velký bratr“, kterým neustále straší novináři.

Ano, bude to pomalu, zodpovědně a hlavně vytrvale. Jeden, druhý, třetí zákazník. Pokud bude mít dobrou zkušenost, on to bude šířit mezi lidmi stejného, nebo podobného problému. On nám udělá marketing mezi naší cílovou skupinou. Předpokladem je, že každého klienta dokážeme přesvědčit, zjednodušit mu život, udělat mu jej jednodušší. Bude nám věřit. Pak bude naše služby propagovat. Horší situace nastane, pokud jednoho klienta zklameme. Budeme netrpělivý, nenajdeme cestu k němu, nedokážeme jej přesvědčit o tom, že služba, že ta technika, je bezpečná, že jí může důvěřovat. Musí důvěřovat těm lidem za tou službou. Ti musí mít nekonečnou trpělivost s každým zájemcem.

Nestačí mu jen ukázat, co to umí. Ale trpělivě, opakovaně mu vysvětlovat, pomáhat. Osobně jen navštěvovat, naučit jej s technikou zacházet. Musíme mít pochopení pro takové klienty, kteří z povahy svého postižení nejsou spolehlivými partnery, co se týká domluvy. Ale o to víc právě oni potřebují takovou péči, aby mohli dál žít svůj samostatný, obohacený život. V osobní péči je to jaksi přirozeně jednodušší. Jste s klientem osobně v kontaktu. Pak reagujete na jeho potřeby, nálady i spousty otázek ihned, vytrvale. Ale nasazení techniky svádí k tomu, že prostě on ji přijal, je poučen a pak očekáváme, že ji bude zvládat. Jak budeme ověřovat jeho reakce na to zařízení? Jak najít tu přiměřenost v komunikaci, abychom neobtěžovali, ale věděli, jak se klient s tou technikou sžil?

Je to problém. Tady musí nastoupit nekonečná empatie těch v první linii. Těch, kteří na dispečincích reagují jako první na signály techniky, promluví s klientem. Je nutno konzultovat se sociálními pracovníky, ověřovat si stav i u klienta. Sebemenší podezření je nutno ověřit. Klient je přece jen dost daleko. On není ochoten nám platit jen tak pro radost, ale proto, že takovou, nebo podobnou službu potřebuje. Tak snad to budeme zvládat. Bude to hodně náročné pro všechny pracovníky v takových službách, využívajících k pomoci vzdálený přistup právě přes taková zařízení. Pokud klienta ztratíme, je už v lidské povaze, že negativní zprávy se šíří rychleji. Tak je taky nutno uvažovat o nových technologiích ve službách lidí s mnohými, mnohdy velmi složitými životními komplikacemi, způsobenými jejich zdravotním stavem.

Komentáře

Zatím nikdo nekomentoval. Buďte proto první a vložte svůj komentář.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.
Vygenerované za: 0.12 sekund
764,961 návštěv